VI. třída

VI. třída
Fotogalerie

6. třída

 

věk:  3-5 let 

Naše třída má celkem 18 dětí. Na mateřské škole máme statut VI.třídy a sídlíme ve III. pavilonu. O tuto třídu se starají ředitelka Taťána Hačková, učitelka Romana Hrdinová, Marie Jílková a provozní pracovnice Lenka Popelová.

Provoz naší třídy je v liché týdny 7:00 hod. – 15:30 hod., v sudé týdny 5:30 hod.– 15:30 hod. Ve zbylé provozní době MŠ jsou děti spojovány v 5. a 3. třídě

Spojit se s námi můžete přímo na telefonním čísle: 770 114 866.

Vzdělávání naší třídy vychází z integrovaných bloků charakterizovaných ve Školním vzdělávacím programu, jsou nestejnoměrně časově omezené a vztahují se logicky k určitým ročním specifickým děním:

Hola, hola, škola volá - září

Podzimní čarování - říjen, listopad

Kouzelné vánoční zvonění - prosinec

Co má zima na práci - leden, únor

Přišlo jaro se sluníčkem - březen, duben

Je nám dobře na světě - květen, červen

Integrované bloky dále rozpracováváme v týdenních podtématech. Jsou to ucelené části učiva, rozvedené do nabídky činností, které jsou propojené s tématem, jsou dětem blízké a srozumitelné. Máme zájem, aby podtémata byla dostatečně široká, komplexní, obsahově bohatá, pestrá a obsahovala celou osobnost dítěte. Vhodnou motivací chceme dětem zajistit možnost postupovat podle vlastních individuálních možností a předpokladů.

Aby všem bylo ve školce pěkně

Důraz v celkovém vzdělávání a výchově bude kladen na spolupráci rodiny a všech pedagogů i nepedagogických pracovníků ve třídě. Základem je otevřená komunikace a vzájemná důvěra všech zúčastněných. Jednotlivé možnosti spolupráce jsou:

  • informační schůzka pro rodiče – září 2025
  • jasné stanovení pravidel a hranic ze strany učitelek (podporujeme u dětí jistotu a důvěru tím, co je pro ně známé)
  • informační rozhovor s rodiči při předávání dětí, případné domluvení schůzky při větším problému nebo konfliktu ve třídě
  • empatický, klidný a trpělivý přístup všech pracovnic MŠ bez rozdílu (tj. učitelek, asistentek, uklízeček, kuchařek)
  • zapojování rodičů do chodu třídy (formou jakékoliv spolupráce)

Naše cíle jsou:

  • Vytvořit láskyplné prostředí, které je nezbytné pro pocit bezpečí a jistoty dětí
  • Podporovat duševní a psychickou pohodu
  • Zvyšovat míru funkční gramotnosti
  • Rozvíjet dítě – jeho učení a poznání, jemnou i hrubou motoriku
  • Rozvíjet u dětí osobní samostatnost a schopnosti samostatného projevu, aby působily na své okolí jako samostatně smýšlející i jednající osobnosti

Naše úkoly jsou:

  • Dát dětem ve třídě pocit bezpečí a jistoty
  • Vytvořit dětem prostor pro samostatnost a možnost ovlivnit situaci, ve které se nachází
  • Dát dětem možnost učit se podle jejich individuálních možností a schopností
  • Poskytnout dětem pestrou nabídku činností a her, ze kterých si mohou vybrat podle vlastního zájmu a obtížnosti, která je pro ně zvladatelná a motivující k úspěšnému dokončení činnosti
  • Přispět ve třídě k vytvoření atmosféry klidu a pohody
  • Vést výchovnou činnost tak, aby si děti uvědomovaly její pozitivní přínos a kladné hodnoty
  • Analyzovat situace, jestli se se vycházelo z toho, co již děti umí, znají a ovládají
  • Analyzovat, zda výsledky odpovídají pedagogickým záměrům a cílům, které ukládá RVP
  • Provádět diagnostiku každého dítěte (v pololetí a na konci školního roku)

Jak to u nás chodí…

V brzkých ranních hodinách, po příchodu do mateřské školy, vzhledem k brzkému rannímu vstávání, mají děti, které to potřebují, možnost odpočinku. Ostatní si mohou volit volnou hru nebo pod vedením paní učitelky pracovat individuálně či skupinově – manuálně tvořit, kreslit, vyrábět. Jedná se o činnosti, které jsou zaměřené na rozvoj myšlení, fantazie, manuálních dovedností, grafomotoriku aj.

Společně pak každý den začínáme ranním rituálem (říkanka) a povídáním v komunitním kruhu. Děti se učí zvykat si na respektování pravidel MŠ v komunikaci – nepřekřikovat se a před mluveným projevem se hlásit. Každý má možnost vyjevit své zážitky nebo se vyjádřit k tématu, které navolí paní učitelka či některé z dětí. Společně hodnotíme předešlý den, co se nám povedlo a kde jsme moc úspěšní nebyli, pokusíme se navázat na další téma.

Paní učitelka zkontroluje a zaznamená docházku všech dětí a společně si určíme několik zásad pro tento den (viz. Soubor pravidel pro hezké dny v mateřské škole). Dále nastíníme organizaci a náplň celého dne. Učitelky evidují, pokud někdo z dětí má daný den narozeniny a oslavenec dostane malý dárek, proběhne krátký narozeninový rituál. Následuje obvyklý denní režim.

Denní uvítací říkanky:

Ahoj, ahoj, dobrý den.

Ahoj, ahoj, dobrý den.

Vesele si zadupem,

zpívat budem celý den.

Ahoj, ahoj, dobrý den.

 

Velké kolo uděláme,

protože se rádi máme.

Kdo si s námi bude hrát,

ten bude náš kamarád.

Zpět na seznam tříd