II. třída
2. třída (zelená) „U žabky Agáty“
Do školky se s námi těšte,
do třídy už rychle běžte.
Budeme si hrát i zpívat,
společně se rychle sžívat.
Budeme cvičit a malovat,
často taky čarovat.
S barvičkami a papírem,
třeba proletíme i vesmírem.
Slibujeme, že to sranda bude,
zážitky nás čekají všude.
Všeobecné informace
Naše třída se nachází v přízemí druhého pavilonu. Provoz začíná v 5:30 hodin. V 15:30 hodin převádíme děti do III. třídy v prvním pavilonu, která funguje do 16:30 hodin. V letošním školním roce k nám dochází 26 dětí ve věku 3 - 4 roky.
O děti pečují paní učitelky Mgr. Kateřina Kofroňová, Dana Seidl Kohoutová a provozní pracovnice Eva Šílená.
Telefonické spojení přímo k nám do třídy je 770 114 862.
Výuka dětí probíhá v souladu s Rámcovým vzdělávacím plánem pro předškolní vzdělávání. Výchovně vzdělávací působení je rozděleno do integrovaných bloků. Každý měsíc má své tematické bloky a ty jsou dále rozpracovány do týdenních či dvoutýdenních úseků. O právě probíhající výuce budeme rodiče pravidelně informovat na nástěnkách v šatně. Díky tomu si pak mohou s dětmi snáze popovídat o tom, co právě v mateřské škole děláme.
Tematické bloky
Září- Hola, hola, škola volá
Říjen, listopad- Podzimní čarování
Prosinec- Kouzelné vánoční zvonění
Leden, únor- Co má zima na práci
Březen, duben- Přišlo jaro se sluníčkem
Květen, červen- Je nám dobře na světě
Adaptační proces
Děti budou tento rok navštěvovat mateřskou školu prvním rokem. Je důležité se hned zpočátku zaměřit na adaptaci. Při první třídní schůzce, která se uskuteční koncem srpna, rodičům zdůrazníme, že se na nás mohou kdykoliv obrátit a my vždy uděláme maximum pro to, aby jejich dítě do mateřské školy chodilo rádo a cítilo se zde bezpečně.
Každé dítě je jiné, ale obecně platí, že nejvíce emocí bývá spojeno s ranní cestou do mateřské školy a s předáváním dítěte učitelce. Velkým přínosem je, když si rodina najde vyhovující ranní rituál vypravování, kdy jsou klidní nejen rodiče, ale i jejich dítě. Když je nervózní maminka, často to přenese i na své dítě a tím se vše komplikuje. Předávání by mělo probíhat co nejrychleji. Dalo by se říci, že platí úměra, že čím je loučení kratší, tím je menší pláč. Dítěti by se mělo každý den připomenout, kdy a kdo si ho vyzvedne. Tuto domluvu by měli rodiče vždy dodržet, aby dítě vědělo, že jim může důvěřovat. Také je vhodné, aby rodiče se svým dítětem často hovořili o tom, co ve školce zažilo, co se mu líbilo a co naopak nelíbilo. O nepříjemných zážitcích se mohou pak podělit rodiče i s námi a my se budeme snažit najít společné řešení. Problémy a křivdy by se neměly bagatelizovat, ale ani zveličovat. Vše je o komunikaci, na které si zakládáme fungující vztah mezi námi a rodiči.
Rodiče také mají možnost postupné adaptace. Zpočátku mohou své dítě vyzvedávat již před obědem a po čase pobyt prodloužit. Dále jim bude umožněno ze začátku chvíli ve třídě pobýt se svým dítětem. Postupná adaptace ale není pro každé dítě a může přinášet i řadu zdlouhavých problémů. Rodič zná své dítě nejlépe a sám by se měl rozhodnout, jakým způsobem bude své dítě na mateřskou školu zvykat. Jistě bude i dost dětí, které budou muset být ve školce hned od začátku na celý den, protože jejich maminky nastupují po rodičovské dovolené do zaměstnání. Tyto děti nechápou, že jiné děti mohou být ve školce s maminkami a ony tam musí být bez nich. I nad tímto faktem je třeba se zamyslet.
Protože děti se budou teprve s mateřskou školou sžívat, nebudeme je po nástupu zatěžovat akcemi a výlety, kdy se odjíždí mimo mateřskou školu. Pro začátek pro ně budou jistě zajímavé i jiné akce - pravidelná divadelní představení, ukázka dravců na zahradě mateřské školy, koncerty v ZUŠ, pozorování výlovu rybníka, různé dobrodružné stezky a bojovky, karnevaly a jiné.
Hlavní cíl učitelek
Přejeme si mít ve třídě šťastné a spokojené děti, kterým poskytneme prostor pro naplnění jejich maximálnímu potenciálu. Klademe důraz na prohlubování mezilidských vztahů a upevňování pravidel v dětském kolektivu. Okolní svět poznáváme prostřednictvím hry, prožitku, situačního učení a dramatizace. Volíme vždy zábavnou a kreativní formu. Nabídka činností je velmi pestrá, aby každé dítě uspokojilo své osobní potřeby a zájmy.
Mateřská škola by měla být pro dítě místem, kde získává především sociální zkušenosti, základní poznatky o životě kolem sebe a první podněty pro pokračující vzdělávání a celoživotní učení.
Ve vztahu k dítěti se snažíme
1. Vytvářet příjemnou atmosféru ve třídě.
2. Dbát na maximální bezpečnost a ochranu zdraví.
3. Rozvíjet individualitu každého dítěte a požadavky na něj přizpůsobovat jeho věkovým a individuálním schopnostem a zvláštnostem.
4. Vytvářet dostatek podnětů pro všestranný a harmonický rozvoj dětí.
5. Nadále získávat a rozvíjet důvěru dětí a rodičů.
6. Podporovat u dětí tvořivost, hravost, fantazii a touhu po nových poznatcích.
7. Nabízet možnost výběru činností.
8. Posilovat zdravé sebevědomí dětí.
9. Spravedlivě děti hodnotit, chválit a povzbuzovat, pomáhat těm, kteří to potřebují.
10. Jsme připravené během roku naše plány uzpůsobovat aktuálním potřebám dítěte, třídní vzdělávací program je otevřený změnám.
11. Neustále se vzdělávat pro zkvalitňování výchovně vzdělávací činnosti.
Zásady pro komunikaci s rodiči
1. Vždy respektujeme úlohu rodičů.
2. Mluvíme o očekávání, které vůči sobě máme.
3. Respektujeme, že konkrétní způsob spolupráce si volí rodina.
4. Informace sdělujeme v soukromí.
5. Plánujeme rodičovská setkání a konzultace v době, která rodině časově vyhovuje.
6. Prostřednictvím nástěnky umístěné v šatně se rodiče seznamují s plány na aktuální týden.
7. Nástěnka je pouze doplňkový informační prostředek, důležité a zásadní informace jsou rovněž sdělovány osobně.
8. Připravíme projekty na podporu komunikace mateřské školy s rodiči (vánoční posezení, charitativní akce s Arpidou, opékání špekáčku na konci školního roku).
Co nás tento rok čeká
• Ukázka dravců
• Pozorování výlovu rybníka
• Tematické stezky a bojovky
• Interhaf- vzdělávací program se psy
• Mikulášská nadílka
• Charitativní projekt s Arpidou
• Vánoční posezení s nadílkou
• Vánoční besídka pro rodiče
• Masopustní karneval
• Čarodějnický rej
• Soutěživé dopoledne k Mezinárodnímu dni dětí
• Besídka ke Dni matek pro rodiče
• Opékání špekáčků a posezení s rodiči
• Výlety a vycházky
• Bohatá nabídka divadelních představení
• Různé koncerty v rámci spolupráce se ZUŠ Zliv